پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

سالانه ۲۴۰ هزار دست مبل در خوی تولید می شود

هایپر مبل| مبل،مبلمان،کمد،دکور،میز،صندلی،آگهی رایگان

سالانه ۲۴۰ هزار دست مبل در خوی تولید می شود

۴۳۷ بازديد

مدیر شهرک صنعتی خوی گفت: سالانه ۲۴۰ هزار دست مبل در این شهرستان تولید می شود که موجب شده خوی به عنوان یکی از قطب های این صنعت در کشور مطرح شود.

 

منبع

عادل حسنلو روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی خوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهرستان ۵۰ واحد تولیدی مبل و صنایع وابسته فعال است.

وی با اشاره به وجود کارخانجات تولیدی مبل ایپک یولی، باریش، هدف و آرام در شهرک صنعتی خوی اضافه کرد: در این شهرستان ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در بخش مبل و صنایع وابسته مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: مبل های تولیدی در خوی به کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، عراق و نخجوان صادر می شود.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این واحد های تولیدی اظهار کرد: حدود ۲۳ میلیارد ریال برای راه اندازی واحدهای تولیدی مبل این شهرستان هزینه شده است و سالانه حدود ۶ هزار میلیارد ریال ارز آوری توسط این واحدهای تولیدی صورت می گیرد.

مدیر شهرک صنعتی خوی با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال این شهرستان افزود: ۱۱۹ واحد تولیدی فعال و ۱۸ واحد تولیدی راکد در این شهرک وجود دارد.

حسنلو اظهار کرد: این تعداد واحد تولیدی فعال در زمینه های مبل، کنسانتره، سنگ و کانی برای سه هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی صورت می گیرد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کارگاه ها و واحدهای تولیدی مبل فعال هستند و حدود ۷۰۰ نفر در سایر واحدهای شهرک صنعتی فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، خوی دومین شهر بزرگ و پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.